יום שישי, 18 במאי 2012

היין בחבל קמפניה – Campania


לחבל קמפניה שתי פנים: מחד תדמית חיננית של דרום איטליה ,ספגטי ופיצה ,חופשות בקאפרי ופוזיטאנו, שמחה ועליזות שירה וריקודים,מאידך גיסא רמה גבוהה של חוסר תעסוקה, השתלטות המאפיה על כמעט כל אורחות החיים והצלקות שטרם הגלידו מרעידת האדמה שפקדה את החבל ב-1980.

ליין המיוצר בחבל ארץ זה יש מסורת עתיקת יומין, היוונים ששלטו בדרומה של איטליה לפני הרומאים היו ברי מזל כשזיהו את הפוטנציאל הרב הטמון באדמה ולפיכך קראו לחבל ארץ זה  Enotria שביוונית נקראת ainos שנתנה לעולם את השם – wine .

באי Ischia שבחבל שם זכה לראשונה היין מסוג DOC  בחבל קאמפניה – נקרא היין Enaria שביוונית המשמעות היא "ארץ היין".

המסורת היוונית נתנה את אותותיה בכל הקשור לזני הענבים באזור כמו: Greco di Tufo ,Greco di Somma ,Vino Greco ,וכמובן הזן המוביל בחבל ארץ זה וחבל בזיליקטה השכן לו נקרא Aglianico ששמו נגזר מ- hellenico "היווני".

שני האיים במפרץ נאפולי :איסקיה וקאפרי מייצרים את היינות היחודיים להם (אדום ולבן)
באיסקיה חברת D'Ambra הינה המובילה בשימור המסורת למרות הזרם הבלתי פוסק של התיירים.
הוזוב הינו אחד מהאזורים המפורסמים ביותר בכל הקשור לגידול ה- Lacrima Christi (דמעותיו של ישו) יין אדום ,לבן ורוז'ה.

בתוך חבל הארץ מאחורי נאפולי מייצרים את היין הטוב ביותר בקאמפניה במקום שבו הניח את כף רגלו Mastroberardino (בעיירה Atripalda) ושם את היין בחבל ארץ זה על המפה העולמית, Fiano di Avellino ו- Greco di Tufo הינם היינות הלבנים. היין האדום נקרא Taurasi המיוצר מהענב Aglianico המוכשר להתיישן...

הרבה יצרנים הלכו בעקבותיו של מסטרוברארדינו כמו : Ocone המייצר בקנאות יין אורגני ברמת DOC   ,Vadiaperti שנוסד ע"י הפרופסור AntonioTroisi ו- Mustilli .
יקב מוסטילי הינו במרכז העיירה Sant'Agata dei Goti עיירה ביינמית יפיפיה ,היקב מייצר אך ורק יין הגדל בכרמי האזור .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה