יום רביעי, 16 במאי 2012

טרביזו – Treviso , כל מה שרצית לדעת !


העיר טרביזו בת כ- 82 אלף תושבים משתייכת לחבל ונטו שהעיר ונציה בירתה ,נמצאת על אם הדרך בין ונציה לעיר Udine שממזרח לה ,משמשת כבירת המחוז הנושא את שמה,קונצרן בנטון בתחומה.
נמצאת בצפון מזרח המדינה מצפון ל- Venezia (מרוחקת כחצי שעה נסיעה ברכבת) ומדרום לעיר Beluno מקומה בשפלת ונציה העשירה והפוריה הופכת אותה למרכז חקלאי ותעשייתי חשוב בצפון איטליה.

לעיר אופי מיוחד ורומנטי גם בשל התעלות המשובצות בה ובכלל זה אפילו אי קטנטן שנמצא באמצע הנהר של טרביזו המשמש כשוק דגים ,המרכז ההיסטורי והעתיק של העיר מוקף
חומה ורווי לא מעט שכיות חמדה ,למתענינים באומנות צפויה הפתעה של ממש...

קתדרלת העיר – Duomo ,בעלת 7 כיפות ,נוסדה במהלך המאה ה-12 ומאז עבר הרבה מתיחות פנים כך שהסגנון השולט הינו רנסאנסי דווקא, החזית ניאו קלאסית . הקתדרלה מומלצת לביקור בשל היצירות המוצגות בה לראווה . יצירתו של טיציאן - "הבשורה" מ- 1570 ופרסקו מדהים של יריבו איל פורדנונה- "הערצת המגושים" מ-1520.

המוזיאון העירוני - Museo Civico Bailo שם ניתן לראות יצירות של טומאסו דה מודנה ,ג'ובאני בליני ,טיציאן ,יאקופו באסאנו ועוד.
המרכז של העיר - Piazza dei Signori ושם נמצא ארמון המושל ובו גם מגדל הפעמונים העירוני כמו גם ארמון Trecento וארמון Pretorio כיכר סן ויטו - San Vito בה נמצאים שתי כנסיות צמודות זו לזו ,סן ויטו וסנטה לוצ'יה מעוטרות בתמשיחי קיר - פרסקאות פרי יצירתו של הגאון - טומאסו דה מודנה בן תקופתו של ג'וטו.

חשוב לציין כי באזור טרביזו גדל הירק הייחודי בעולם והוא ה-Radicchio הטרביזיאנו
שהומצא אגב ע"י אגרונום בלגי ,גאוותם של בני העיר ,בעל צבע סגלגל וגבעול קטן (ממשפחת העולש)הגדל בטכניקה מאוד ייחודית בחדרי חושך ,הירק מריר ובשרני אבל משמש לא מעט מאכלים.

29 ק"מ מטרביזו לכיוון צפון מערב על דרך 348 - S נמצאת וילה מאזר ,אחת הוילות המפורסמות שתכנן גדול אדריכלי הרנסאנס - אנדריאה פאלאדיו למשפחת בארבארו בשנת 1560.

מסעדות מומלצות :

1. Trattoria La Bassa - הכתובת : Viale Brigata Marche 34 ,טל : 0422697040

2. Pizzeria Spillo - הכתובת : Viale Gian Giacomo Felissent 18 ,טל : 0422304286

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה