יום רביעי, 16 במאי 2012

בורגטו – Borghetto, עיירה מהאגדות


עיירה ציורית זו מצויה משני צידי הנהר מינצ'ו למרגלות העיירה ואליג'יו סול מינצ'ו                  - Valeggio sul Mincio ,אגב הנהר Mincio זורם לאיטו דרומה ומזין את מימי אגם גרדה – גדול אגמי איטליה .
בנקודה זו עובר הגבול בין חבל לומברדיה במערב לחבל ונטו ממזרח ,גם מסילת הרכבת שחיברה בין העיר מנטובה (לומברדיה) לעיירה Peschiera (ונטו)שבדרום אגם גרדה עברה בתחום העיירה  ומכאן חשיבותה האסטרטגית .
מעל העיירה והנהר בנוי גשר "ויסקונטי" ששרד מאז המאה ה-14 וסביבו נרקמו אגדות לא מעטות והשיא בא לידי ביטוי בכל שנה ביום שלישי השלישי בחודש יוני בפסטיבל הנקרא : La Festa del Nodo d'Amore ,"פסטיבל קשר האהבה".

Photo by: www.borghetto.it
האגדה מספרת על מפקד מצבאו של דוכם מילנו – ויסקונטי שהתאהב בנימפה שיצאה מהנהר, כשהבין שלא יוכל לממש את אהבתו ,רדף אחריה על פני המים ,תוך שהוא משאיר על גדת הנהר את ממחטת המשי שהתכוון להעניק לה במתנה, לפיכך נשות הכפר נהגו באופן מסורתי לרדד את הפסטה כדי שתהא דקיקה כמשי (לצורך הכנת הטורטליני) ואז לחתוך אותה בצורת ממחטה ולמלא אותה במילוי עדין.  

ביום חג זה המונים צובעים על העיירה הקטנה ובעיקר על הגשר עת ממקמים עליו שני שולחנות ארוכים באורך של כ- 600 מ' ו-4000 איש בלבד ! מורשים לעלות על הגשר ,אך ורק אלו שרכשו כרטיסים ליטול חלק בארוחת הערב שתוגש להם על הגשר ,השיא הוא בישול הכיסונים המתבצע במקום על הגשר (אבל הוכנו ביד מבעוד מועד). הפסטיבל מתחיל בתצוגת תחפושות מימי הביניים ומכאן שמו ,הכל החל בשנת 1993 כשחגגו 600 שנה לחנוכת הגשר המפורסם המשויך לדוכס מילנו – Gian Galeazzo Visconti .
השולחנות מונחים על הגשר כבר ביום שני והתנועה על הגשר נפסקת ביום זה עד ליום רביעי (יום לאחר סיום החגיגות).

ארוחת הערב מוגשת על ידי כ- 300 מלצרים מקומיים המאוגדים באיגוד המסעדות של האזור והללו גם דואגים להביא את מרכולתם וכל שנחוץ על הגשר ,הארוחה כוללת מנה עיקרית בנוסף למנה הראשונה – Tortellini ,תוספות ,מנת קינוח וכמובן Spumante (יין ניתזים) במהלך ארוחת הערב מתרחש מופע זיקוקין מרהיב ביופיו מטירת סקליג'רו השולטת על האזור מהעיירה ולאג'יו הסמוכה וכמובן  גם מוסיקה איכותית.

נתונים סטטיסטיים מענינים : 600 אלף כיסונים Tortellini מוכנים ביד (אחד אחד) לצורך הפקת פסטיבל זה ,500 ק"ג גבינת פארמיג'אן – Grana Padano (מחבל לומברדיה), 10000 ביצים ,8 טון קמח ,3750 בקבוקי יין לבן מאזור Custoza הסמוך ו- 850 בקבוקי ספומנטה – יין ניתזים המוגשים לסועדים כאפריטיף (הגירסא האיטלקית לשמפניה הצרפתית ).

מומלץ מאוד למבקרים בבורגטו (לפני או אחרי) להקדיש שעתיים לפחות בפארק הבוטני הנודע הסמוך 5 דקות נסיעה ,פארק סיגורטה ע"ש הרוקח שבנה את אחוזתו במקום במאה ה- 17 , פארק מרהיב ביופיו ,מומלץ לתור אותו (כ- 6 ק"מ שבילים ) באמצעות קלנועיות גולף אותם שוכרים בכניסה לאתר (4 מושבים בקרונית לכל היותר) או בקרונית רכבת.
נושא קשור: נימפה - Nymph, כל מה שרצית לדעת !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה