יום רביעי, 16 במאי 2012

נימפה - Nymph, כל מה שרצית לדעת !


ביוונית – אישה צעירה ,יצור על טבעי במיתולוגיה היוונית והרומאית כאחד , שם הן כוחות על טבעיים מהן סוג של פיות הנימפות מתוארות כחציין אל וחציין בנות תמותה בעיקרון קיימים הרבה סוגי נימפות שכולן מגינות על אספקטים שונים בטבע ,האנשים בדרך כלל נהגו להביע הערכתם לנימפות ולהוקיר להן את הערכתן באמצעות בניית מזרקות שנקראו – נימפאום ,הנימפות בדרך כלל מסמלות את הטוהר והנשיות שבטבע הופעתן העירומה משקפת את תומן ואת חוסר המודעות.

Charles Marion Russell - Wood Nymph

Photo:  Encore Editions

הנימפות קיימות בכל העולם אבל נמצאות בצפיפות הגדולה ביותר סביב הים התיכון , משם בעצם מגיעים התיעודים הראשוניים ,למרות ההילה התמימה שבהן , הנימפות עלולות להיות מאוד מסוכנות וקטלניות וכבר היו מקרים בהם זכרים בני אנוש נלקחו ע"י נימפות ולא שבו.

מתי נוכל לראות נימפה? בדרך כלל בשעות אחר הצהריים בימים שטופי שמש וחמימים. לפי האגדה הנימפות לא היו אלות ולא נצחיות ,אבל משך חייהן היה רב מאוד וכוחן עלה על זה של בני האדם. הנימפות מתקשרות ליצירה ולהתפתחות שבטבע והן לרוב האנשה של אחד מהמוטיבים שלו.

ביתן של הנימפות הוא בהרים ,ביערות,במעיינות,בנהרות ובמערות והן קשורים למקומות אלו קשר בל ינותק. הנימפות מתוארות בדרך כלל כעלמות חן צעירות ויפות חובבות מחול ומוסיקה מותחות קשת בפמליה של האלים : אפולו ,דיוניסוס ,ארטמיס המפלרטטות עם סילנים סאטירים ובני אדם שאינן מסיבות נזק למין האנושי ,אך יחד עם זאת מושכות בכוח את מי שהן אוהבות למקומות הטבעיים שלהן.

חייהן תלויים בסביבתן וכשהן נעקרות ממנה חייהן נתונים בסכנה,כשנגרם נזק כלשהו לביתן כור מחצבתן הן הופכות למסוכנות. אלת הצייד – ארטמיס לוותה ע"י חבורה של נימפות הפליאדות.

ארבעת הנימפות המרכזיות במיתולוגיה הינן:

אקו – הניפה שסייעה לזאוס להסיח את דעתה של הרה

תט'יס – אמו של אכילס (הים התיכון נקרא בעברו ים התט'יס)

ארתוסה – נאהבה ע"י אל הנהר אלפאוס וחביבתה של אלת הצייד – ארטמיס (על שמה מעין ארתוסה המפורסם בסיראקוזה)

קליפסו- בתו של אטלס ,זאת ששיעשעה את אודיסאוס 7 שנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה