יום שלישי, 8 במאי 2012

מרוסטיקה – Marostica, עיר השחמט


מרוסטיקה משתייכת לפרובינציה של Vicenze שבחבל ונטו בצפון איטליה, בכל שנה זוגית בחודש ספטמבר מתקיים בכיכר המרכזית בעיר העתיקה משחק שחמט המשוחק באמצעות אנשים חיים (תחליף לכלי השחמט).

הטירה השולטת על העיירה חובקת את כל המרכז ההיסטורי של העיר – גולת הכותרת של העיירה .
המסורת מביאה אותנו לשנת 1454 כששני סופרים: רנלדו ד'אנגאנארו Renaldo d'Anganaro ו- וירי דה ואלאנורה Vieri da Vallanora התאהבו בעלמה היפיפיה – ליאונורה, בתו של המושל המקומי – Taddeo Parisio ,בקיצור על פי המנהג שרווח  באותם ימים נאלצו השניים לאתגר עצמם בתחרות האחד כנגד השני על מנת לזכות בידה של  - ליאונורה.
משחק השח-מט האנושי במאוריסטיקה

המושל מצידו לא היה מעונין להביע דעה כלשהי ובכך לא להצטייר כשנוא נפשו של מי מהם... ועל כן הוציא המושל צו ששני המתחרים יתמודדו זה מול זה במשחק שח-מט כשהמנצח יזכה בידה של ליאונורה והמפסיד גם הוא יזכה להיכנס למשפחת המושל בכך שיזכה בידה של אחותה הצעירה – אורלנדה.

המשחק שוחק בכיכר המרכזית הסמוכה לטירה כשהאוהדים משני המחנות נשאו כרזות לבנות ו/או שחורות, המושל וכל פמלייתו ובתו נכחו גם הם יחד עם כל תושבי העיר.

המושל החליט בנוסף שלאירוע מיוחד מעין זה תיתוסף תערוכה – תצוגה של אנשים חמושים,חיל רגלים ואבירים ,מופעי זיקוקין, ריקודים ומוזיקה.
(מומלץ לשלב ביקור בעיירה ציורית זו יחד עם Bassano delle Grappa הסמוכה ו/או Vicenze ).

מועדי האירוע הבא ופרטים נוספים מוצגים באתר "פסטיבלים וקרנבלים בעולם".

האירוע הנ"ל נשמר בקפדנות עד עצם היום הזה ונחוג אחת לשנתיים (שנה זוגית) בימי שישי שבת וראשון  (של סוף השבוע השני) של חודש ספטמבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה