יום חמישי, 19 באפריל 2012

תוכנית / מסלול טיול לדרום טוסקנה – לאוהבי החיים הטובים


צילום: Vema
בבואנו לתור את חבל טוסקנה הנודע ,המלצתי הינה לחלק הטיול ל-2 (דרום וצפון) כי רק באופן זה ניתן לחוש את החבל המרתק המקפל בתוכו את כל שאנו מבקשים מהארץ המדהימה הזו : נופים ,עיירות שהזמן עומד בהן מלכת ,כפרים ציוריים ,מסעדות מדהימות ,אוכל פשוט ונפלא ,בשר מיוחד במינו (על כך יפורסם מאמר נפרד) ,גבינת צאן "פקורינו"ואיך לא יין ,הרבה יין ממגוון רחב מאוד של אכויות.

המיקום חשוב ביותר ולפיכך המלצתי למלון – ספא הנחשב לאחד הטובים באירופה מחד ובעולם בכלל, מיקומו אידיאלי ,זהו אחד האזורים המדהימים של חבל טוסקנה (ודווקא הפחות מתויירים,,,) בעמק אורצ'יה המצטיין בנופיו ,יינותיו ובגבינותיו.
המלון : HotelAdler Thermae Spa &Relax Resort
הכתובת : Bagno Vignoni ,San Quirico d'Orcia
טל : 889001 – 0577 
מיקומו היחסית גבוה והיות האזור געשי – וולקני בעברו הקנה לו סגולות בלתי רגילות לגידול גפנים סופר איכותיים : כאן במקום זה מייצרים את היינות מהיוקרתיים בעולם כמו למשל : וינו נובילה די מונטפולציאנו , ברונלו די מונטלצינו וכמובן יינות טוסקניים כמו הקיאנטי והקיאנטי קלאסיקו המוכרים בכל חבל הארץ שאגב שטחו יותר ממדינת ישראל כ- 22000 קמ"ר.
אגב חשוב לציין כי במערב טוסקנה בקרבת חוף הים (רצועת החוף מליבורנו ודרומה) מייצרים את יינות ה סופר טוסקן הנודעים בעולם כמו : סאסיקאיה ובולגארי (ועל כך מאמר נפרד).

בקיצור מקום פסטורלי כשסך הכל בנסיעות קצרצרות לעיירות כמו : פיאנצה ,מונטפולציאנו ומונטלצינו
ניתן למקסם הימים באופן מושלם ,יחד עם זאת אני מאוד ממליץ ליסוע כ-73 ק"מ לכיוון העיירה Pitigliano,מדהימה ביופיה יושבת כולה על צוק ,מפורסמת מאוד בעברה היהודי ולפיכך נקראה אף Piccola Jerusalemme – ירושלים הקטנה ,עדות למורשת יהודית מאז המאה ה-16 שהתמקמה במקום כנראה עקב גירוש יהודי ספרד .

הטיולים המתוכננים :
יום 1 – קבלת הרכב בשדה התעופה ונסיעה מזרחה עפ"י השילוט Roma ואחר כך Firenze בסטייה ימינה מהדרך הראשית ,נסיעה על כביש הטבעת לצפון רומא ואחר כך סטיה ימינה ל- A1   
עד ליציאה – Chianciano Terme ומשם למלון שב Bagno Vignoni

יום 2 - Pienza  ,ממלכת גבינות ה- Pecorino ,עיר ששמשה מודל לבניית ערים בתקופת הרנסנס עיירה מדהימה שחוצים אותה סמטאות רומנטיות : Via delle Amore  רחוב האהבה ,Via delle Bacio רחוב הנשיקה ,כשמשם ניבט נוף יפיפה על העמק שמתחת ,מומלץ לאכול ארוחת צהריים קלילה במסעדה : La Buca delle Fatte "הכיס של הפייה,," הבעלים : Fosco, Luccio
ביקור בחוות גבינות ,מאוד מומלץ ביציאה מ- Pienza  לכיוון קיאנציאנו טרמה ,החווה בשם : Coguzi שלט ודרך עפר משמאל לדרך מביאה אותכם אחר כבוד למקום ,,,בעלת המקום סילבנה.

יום 3 Montepulciano  עיירה מדהימה היושבת על לוע של הר געש כבוי ,שם מייצרים בקנאות את הוינו נובילה,מומלץ להגיע רגלית עד לכיכר המרכזית של העיר העתיקה – Piazza Grande ומשם לרדת מטה ולתור את העיירה המהממת.
מומלץ לבקר בכנסיית Bagio הנמצאת למרגלות העיירה – נכנסים אליה דרך שדרת ברושים.

יום 4 - Pitigliano ,עיירה מדהימה היושבת על צוק בתחומה בית כנסת ומוזיאון המתעד את שאירע לקהילה היהודית במלחמת העולם ה-2 ,ניתן לשלב ביום זה גם ביקור בעיירה Orvietto (אומנם משתייכת לחבל אומבריה השכן לטוסקנה)הנמצאת על לוע של הר געש כבוי ,סימן ההיכר שלה ניבט למרחוק וזוהי הקתדרלה של העיר הנחשבת בעיני רבים כאחת היפות באיטליה (חיצונית) ,חשוב לציין שבתוכה מצויה קפלה ויצירה מדהימה המיוחסת לפטרונו של מיכאלאנג'לו – לוקה סיניורלי ,אגב העיירה כולה יושבת על שרידי כפר אטרוסקי קדום (האטרוסקים ,קדמו לרומאים,היו שבטים שהגיעו לאיטליה במאה ה-10 לפנה"ס והתישבו בחבלי אומבריה וטוסקנה בין השאר)אגב באורבי יטו מיוצר יין לבן איכותי הידוע כ אורבייטו קלאסיקו.
מסעדה מומלצת ומהטובות באורבייטו הינה : I Sette Consoli (שבעת הקונסולים)
הכתובת : Piazza S.Angelo 1/a
טל: 3343911 – 076

יום 5 -  Montalcino ,העיירה בה מייצרים את ה – Brunello אחד מהיינות המפורסמים בעולם לאחר סיור בעיירה ובמבצר החולש עליה (שגם בו מצוי מרתף יינות,,,) מומלץ לתור לייקב מקומי מחוץ לעיירה ב- Altesino שם לבצע טעימות – סופר מומלץ ,טל: 0577-806208 


אגב ,עיירה קרובה הינה Chianciano Terme ,עיירה מאוד יוקרתית שעיקר פירסומה בשל המעיינות הטרמיים הידועים בסגולות הריפוי שלהם בתחלואי כבד ומעיים ולפיכך יש במקום בית מרחץ מפורסם והמוני בתי מלון.
קניות מומלץ לרכז במרכז אאוטלט (תופעה חדשה באיטליה ואמריקאית בהגדרה) יחסית חדש ב- Valdichiana Outlet Village בדרכנו חזרה דרומה לכיוון רומא
הכתובת : Via Enzo Ferrari 5 ,Foiano della Chiana
טל : 649926 0575

נסיעה טובה ודרך צלחה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה