יום שבת, 7 באוגוסט 2010

בלאג'יו ,יש מקום כזה !

BELLAGIO, BELLAGIO, BELLAGIO


לא בכדי אחד המלונות הנחשקים ביותר בלאס וגאס... (הכל כך מלאכותית אבל עושה הכל על מנת לחקות את האתרים הנחשקים בעולם) הינו מלון Bellagio ולמה בעצם ?!
עוד מהמאה הראשונה לספירה כבשה בקסמה העיירה BELLAGIO -שבצפונה של ארץ המגף - את הסופר הרומי פליניוס הצעיר. האזור הזה העניק השראה ליצירותיהם של ורדי,רוסיני ובליני וכשתגיעו תבינו בעצם למה!!! 
לבלאג'יו – הצוק המיוער כ- 77 ק"מ צפונית למילאנו ו-30 ק"מ מצפון מזרח לקומו הנחשבת מלכת אגם קומו ומקומם הטבעי של אוהבי הדולצ'ה ויטה - החיים הטובים...מגיעים במעבורת אם או בלי הרכב מ-Cadenabbia (נכון שניתן להגיע אליה אף בנסיעה סביב חלקו הדרומי של האגם, היות ובלאג'יו יושבת בנקודת החיבור לפני פיצול האגם לשתי שלוחות מזרחית ומערבית אגם קומו – Como ואגם לקו- Lecco).
בקיצור – יופי של מקום. סמטאות ציוריות משופעות במדרגות, נוף משגע, הרבה בתי מלון, וילות, גנים חופי רחצה ואפשרויות לשייט וטרקים רגליים.
היהלום שבכתר נחשבת Villa Serbelloni בתמונה הנ"ל (מלון דה לקס) משתייך לרשת המלונות המובילים בעולם - The Leading Hotels of The World
משמש כאתר היסטורי ותיירותי ומכיון שכך המלון מארגן סיורים בתשלום לגני הוילה המרתקים (סגור בימי ראשון ושני).
אגב המלון שמש אכסניה למפגש ה- 7 G היוקרתי לפני מס' שנים אליו הוזמן כאורח נשיאנו שמעון פרס (אז שמש כשר החוץ של מדינתנו ,אגב את תמונתו ממפגש זה ועוד אחמ"ים ניתן לראות בחנות הצילום הסמוכה לנקודת העגינה של המעבורת)
אני אישית מאוד ממליץ על הליכה רגלית מהירידה מהמעבורת שמאלה לאורך הטיילת עד לוילה סרבלוני להמשיך בעלייה ולפנות שמאלה עד לנקודה – Il Punto מקום מפגש שני האגמים (לקו ו- קומו) אגב במקום מסעדה טובה ויקרה הנושאת את השם Il Punto .
יחד עם זאת מומלץ מאוד לחובבי גנים לבקר בגני Villa Trotti ויפה עוד יותר Villa Melzi שנבנתה ב- 1802 עבור הדוכס מלצי, הוילה שוכנת על שפת האגם ממש ומוקפת גנים יפים ומוריקים ,בשעות הבוקר נראית מכאן טרמצו שעל החוף המערבי כשטופת זהב.
בבלאג'יו מסעדות רבות ,אך אני ממליץ מאוד אם לא להתאכסן אז לפחות לאכול טוב בכפר קטן (1 ק"מ מדרום לבלאג'יו) בשם Pescallo באכסניה בשם La Pergola בית עתיק יומין עם מרפסת לנוף המציע מס' חדרים פשוטים אבל נחמדים וזולים, אבל המסעדה מציעה אוכל ביתי מצוין המבושל ע"י המאמא – בעלת הבית...
באזור זה (המשתייך לחבל לומברדיה)אוכלים הרבה גבינת גורגונזולה (מקומית) ומיני פסטה ברוטב הגבינה ומאכלים מילנזיים היין הנלגם במקום הינו Soave לבן או Barbera אדום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה