יום שני, 7 במאי 2012

מסלול טיול במרכז איטליה - פניני חבל (Marche) מארקה ,הנסתר והבלתי נודע ...


ניתן להתחיל טיול זה מונציה ודרומה וחזרה ,או מורונה וחזרה או לשלב מסלול זה יחד עם חבל אומבריה השכן בבאמצעות טיסות לרומא וחזרה, במסלול זה בחרתי את הטיסות הנפוצות בדרך כלל מהארץ לורונה וחזרה.

יום 1 -  נחיתה בבוקר בשדה התעופה וילהפרנקה שליד ורונה ע"ש ואלריו קטולו.
לאחר התארגנות ויציאה מנמל התעופה נשים פעמינו למנטובה שבחבל לומברדיה, העיר שעל  3 האגמים: העליון ,המרכזי והתחתון ,העיר ששמשה רקע ל "ריגולטו" - יצירתו של ג'וזפה ורדי , עיר עשירה ויפה השוכנת במישור ומוקפת שלושה אגמים שנוצרו מהתרחבות נהר המינצ'ו. זוהי עיר אמנות נעימה שידעה שנות פריחה במאות ה 15- וה -  16 תחת שלטונם של בני משפחת גונזאגה, ששימשו כפטרונים לאמנים והפכוה למרכז תרבותי ואמנותי.
מנטובה מציעה שפע אתרים, נבקר בבזיליקת סנט אנדריאה שנבנתה על פי תכנונו של האדריכל ליאון בטיסטה אלברטי במאה ה 15- , בה יישם את חוקי הפרספקטיבה ששבו ונתגלו מחדש באותה תקופה. גם ציור התקרה המפורסם של חדר הנשואים בפאלאצו דוקאלה, אותו צייר אנדראה מנטניה,(גדול אמני הרנסנס) הוא סיבה מספיק מוצדקת להליכה במסדרונות ארמון הדוכס.

לאחר ארוחת צהריים באחת המסעדות שמגישים בה טורטליני ממולאים בדלעת (Tortelle alla Zuca )  נשים פעמינו למלוננו שבחבל אמיליה רומניה ,לחוף הים האדריאטי – העיר רימיני ,מלון שאני ממליץ הינו מרידיאן (הרשת הצרפתית הנודעת)  Le Meridien Rimini
הכתובת: Lungomare Murri 13 ,טל : 396600 - 0541

יום 2 יום שכולו ראוונה - אחת מהערים המרהיבות באיטליה עדות לעושר ולשפע מעת היותה בירת האימפריה הרומית ובהמשך מעוז הביזנטיון ועל כך מעידים הפסיפסים המרהיבים המעטרים את כנסיותיה. נבקר בבזיליקה די סן ויטאלה, שם נתרשם מהפסיפסים המרהיבים המקשטים אותה, נטייל בכיכר פופולו, בקבר דנטה, תיאטרו אליגיארי - היכל התרבות של ראוונה ולא נפסח על שיטוט במדרחוב רומא.

יום 3  יום חופשי שמוקדש למנוחה והכרת העיר -רימיני המובילה את ערי נופש החופים של איטליה, שוכנת לצד חוף ארוך וגדול, כשהמלונות צמודים לחופים, מסעדות, בארים, מועדונים וחיי לילה שוקקים שמגיעים אליהם נופשים מכל העולם וממגוון יעדים אחרים באירופה, מזג האוויר בה נח יותר מערים אחרות כגון רומא, או נאפולי.

אטרקציות מרכזיות ברימיני
פיאצה קאבור ממוקמת במרכז העיר רימיני שווה ביקור, חלק מהבניינים המפורסמים כאן הופצצו קשות במלחמת העולם השנייה אך שופצו ומשום מה עדיין הליך השיפוץ נמשך, כבר למעלה מ 50- שנה, ייתכן וקבלן השיפוצים מקבל כסף לפי משך העבודה, לא רחוק מכאן מצוי מוזיאון פליני, כן פדריקו פליני,הנודע נולד בעיר רימיני וזו בהחלט סיבה טובה לפקוד את  המוזיאון המצוי ברחוב ויה קלמנטיני שווה ביקור, הכניסה חינם ,אגב טיילת החוף משובצת מספר ניכר של סמטאות / רחובות ששמותיהם נושאים את סרטיו של פדריקו פליני.  
עוד אטרקציה מעניינת וחביבה מצוייה במרחק מה ממרכז העיר, ונקראת איטליה די מינאטורה, ובה מוצגים מבנים שונים באיטליה בגודל קטן, הדולפינריום של רימיני שנחשב לאחד היפים באיטליה מצוי במרכז רצועת החוף המרכזית של רימיני.

רימיני נחשבת כעיר בה חיי לילה תוססים ופעילים, סצינת המועדונים כאן היא מהחזקות באיטליה כולה, מועדון קוקוריקו הוא המפורסם והידוע ביותר מבין כלל המועדונים כאן והוא ממוקם דרומית לרימיני על הדרך לעיירה ריצ'ונה (אף היא מפורסמת בתיירות הנופש לאיטלקים מחד ולשאר הנופשים מהעולם בכלל), מבנה פרמידת זכוכית ענקית ומרהיבה, עם קומות נפרדות, תאורה מיוחדת ובאמת אווירה שונה ממועדונים אחרים באיטליה, בהחלט מענין  להגיע לכאן, מועדון נוסף לשוחרי הדיסקו  ואיטיז  זהו הקלאב פאראדיס, מועדון זה יכול לאכלס למעלה מ 3000- איש בו זמנית ונחשב לאחר הגדולים באיטליה ובאירופה בכלל.

יום 4 יום  מענג המוקדש בראשיתו  לעיירה המדהימה היושבת על צוק (מעין קן נשרים)-סן ליאו וברפובליקת סן מרינו - נתחיל את ביקורנו בעיירה סן ליאו, עיירה בעלת מורשת עבר שאפילו מוזכרת אצל דנטה בקומדיה האלוהית, נעפיל לפסגת הצוק הנשאת לגובה 639 מ' שם  נמצאת המצודה מהמרשימות ביותר באירופה החולשת על עמק מארקה וסן מרינו, הנוף הנשקף ממנה – מרהיב ביופיו.
המשך היום ייוחד כולו למדינה הננסית שבתוך רפובליקת סן מרינו הזעירה - העתיקה ביותר באירופה (כ-,1700 שנה). בעלת צבא ומשטרה משלה, ברפובליקה קטנה זו שהמרחק בין גבולותיה הוא 12 ק"מ, מתקיימת לה עיירה יפיפייה שההרגשה בה שהזמן עצר בה מלכת.
נשוטט בין הכיכרות הרחובות ונספוג את האווירה המיוחדת של הנסיכות הזעירה, ברימיני, חשוב לדעת אין חוקי מכס כך שאת שארית זמננו נשחית במרוץ אחרי חנויות מותגים.

יום  5  היום מוקדש לביקור בעיירה גראדארה,עיירה מדהימה מימי הביניים המוקפת חומה ומצודה, משם נמשיך לעיר אורבינו (עיר הולדתו של רפאל) אתר מורשת עולמית הממוקמת על שתי גבעות הצופות על שטחיה המעובדים .

נבקר בארמון הדוג'ים זהו ארמון הרנסנס היפה ביותר באיטליה, שם נוכל לצפות ביצירת ה"אילמת" של רפאל, יצירת ההלקאה מאת פיירו דלה פרנצ'סקה וחדר העבודה של השליט פדריקו דה מונטפלטרו.

לא נפסח על שיטוט בסמטאותיה הציוריות של העיר המדהימה. נקנח את יומנו זה בעיר פזארו השוכנת לחוף הים האדריאטי מדרום לרימיני ,נבקר בקתדרלה שנבנתה במאה ה - 5  נצפה בארמון הדוכס (Rocca Costanza)  שנבנה בסגנון אדריכלות רומנסקית ושוחזרה בשנת 2006,נחלוף על פני מצודת קונסטנצה שנבנתה במאה ה 15- על ידי משפחת ספורצה.

יום 6   נצא מהמלון בשעות הצהריים בדרכנו לשדה התעופה לא נפסח על ביקור בעיר פאדובה ,המשתייכת לחבל ונטו ומהווה מעין מרכז עסקים ראשי לעיר ונציה הסמוכה לה ממזרח ,העיר מפורסמת בזכות האוניברסיטה העתיקה וגם בשל המורשת היהודית עתיקת היומין.
אחת האטרקציות המפורסמות בעיר היא ללא ספק הקפלה (בית תפילה) דלי סקרובניי Cappella degli Scrovegni, לשם צריך להזמין מבעוד מועד כרטיסים (בכל 20 דקות פוקדים את האתר כ- 25 איש בדבוקה) הקפלה ממוקמת בפאתי העיר העתיקה בצמוד לפארק, מפורסמת בעולם כולו בשל הפרסקאות המעטרות את קירות הקפלה (הצפוני והדרומי) אלו הם פרסקאות (תמשיחי קיר) של האומן הענק ג'וטו בן המאה ה-14 מי שבישר למעשה על הרנסנס ,טרם זמנו (בזכות יצירה זו) ציורים אלו מתארים סצנות מחייו של ישו ומשפחתו.
אטרקציה נוספת היא ללא ספק הבזיליקה המיוחסת לאנדריאה הקדוש ,בזיליקה דל סנטו – אתר צליינות מהמפורסמים בעולם הקתולי ,נמצאת בקצה השני של העיר העתיקה ,בתווך נמצאות פקולטות האוניברסיטה המפוזרות במרכז העיר העתיקה ,כמו גם שרידי הגטו היהודי ובכלל זה בית הכנסת הפעיל גם היום ובסמוך אליו שתי הככרות המפורסמות של העיר : Frota  ו- Erba המקסימות.
 לעת ערב נעשה את דרכנו לשדה התעופה מלאי רשמים בדרכנו הביתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה