יום ראשון, 22 באפריל 2012

מסלול / תכנית טיול ברומא - Rome... בכמעט שבוע וזה עוד לא הכל,,,


יום 1 – נחיתה בשדה התעופה פיומצינו שליד רומא ונסיעה במונית למלונכם.
הגעה למלון ,התארגנות ויציאה רגלית מהמלון לכיוון פיאצה ברבריני ול – Via Tritone פניה שמאלה עפ"י השילוט לכיוון מזרקת המשאלות Fontana di Trevi
להטיל מטבע ... ולצאת לרחוב הראשי – Via del Corso לחצות את הכביש לפנות שמאלה ומשם עפ"י השילוט לכיוון הפנתיאון (באם פתוח ,נכנסים) אם לוא מתרשמים מהמקום וממשיכים כשגבנו מופנה לפנתיאון אנו ממשיכים ישר (כ- 300 מ') מעבר למזרקה ופונים שמאלה עד הסוף חוצים את הכביש ונכנסים לתוך אחת הפיאצות המפורסמות ברומא ובאיטליה בכלל – פיאצה נבונה (מעין כיכר רבין של הרומאים...) משם בהליכה קצת פתלתלה לפיצריה (מהטובות באיטליה- מוסד) בכתובת : Via del governo vecchio 11  שם הפיצריה : Da Baffetto
לאחר הארוחה מומלץ לחזור לפיאצה נבונה ולקנח תרתי משמע וללקק גלידה מהטובות בעולם ב- Tre scalini (בתרגום מאיטלקית –שלשת המדרגות) שמול מזרקת 4 הנהרות של ברניני (אני ממליץ בעיקר על מוס שוקולד – לא גלידה, בטעם מריר משהו ,אבל בטעם גן עדן נקרא- Tartufo  (מוגש בצלוחית עם קצפת)ׂמפיאצה נבונה חזרה למלון במונית או ברגל .

* * * * * *

צילום: Darnok
יום 2 – לאחר ארוחת הבוקר נסיעה במונית למוזיאון הותיקן (אני מדגיש Musei) לא לרחבת הכניסה לותיקן כי אם מסביב בצמוד לחומה , נהג המונית צריך להוריד אתכם בכניסה לתור לרכישת כרטיסים לקפלה הסיסטינית. ביקור במקום אורך כשעה וחצי (גם לא לשוחרי אמנות...) לאחר מכן אפשרות לבקר בכנסית הותיקן, אפשר לנשנש דבר מה או קפה (איך לא...) בקפה סן פייטרו San Pietro (כשהכנסייה בגבך אתה יוצא ישר דרך זרועות הותיקן לשדרה – הקפה משמאל).

משם מומלץ ליסוע לכיוון פיאצה ונציה (מרכז העולם העתיק) מונומנט חמור סבר שבא לבטא את אחדותה של הרפובליקה של איטליה מאז 1861 (מבנה ניאוקלאסי שנחנך בשנת 1911 ,משמש בין השאר כיד זכרון לחייל האלמוני ומשום כך ישנם משמרות של הימייה המתחלפות מידי שעתיים ,כשהמונומנט לפנינו מימינו גבעת הקמפידוליו ("הקפיטול")אליו עולים בגרם המדרגות שעוצבו ע"י מיכלאנג'לו – הוא ולא אחר,משמאלנו –
הרחוב הראשי (בואך קולוסיאום) Via Fori Imperiali תוך כדי הליכה ניתן להנות משרידי הפורום הרומאי (המרכז האדמיניסטרטיבי של רומא העתיקה)מימיננו, כשמשמאל פורום קטן יותר (פורום טריאנו) תוך כדי ניתן לראות מימין ע"ג החומה לוחות שיש לבנים המבטאים את תהליך השתלטותה של האימפריה עד לקריסתה בשנת 476 לספירה...

מקום מומלץ ביותר בקרבת הקולוסיאום הינו רובע סליו Celio (הלט מוכר)אזור נפלא לטיול שאינו ידוע כלל לתיירים במקום שכיית חמדה – פארק סליו ומלון בוטיק Capo d'Africa ברחוב הנושא אותו שם הנמתח ממש מאחורי הקולוסיאום ,ברחוב מקביל באותה שכונה  בית קפה שהוא גם מוסד  Café Café  המגיש לדעת רבים את עוגות המאפה הטובים בעיר כתובתו –Via dei Santi Quattro 44.

אטרקציה מענינת בקרבת הקולוסיאום הינה יצירת הפאר של מיכלאנגלו – "משה"  ב-כנסייה סן פייטרו אין וינקולי המצויה בגבעה שמול הקולוסיאום (הכנסייה פתוחה מידי יום בין השעות 09:30 – 12:30 ואחה"צ 15:30 – 17:30)
ארוחת ערב מומלצת ב- Ristorante 34 ,Via Mario de Fiori 34, 06-6795091 ליד המדרגות הספרדיות ,חזרה למלון – רגלית.

* * * * * *

יום 3 – לאחר ארוחת הבוקר נסיעה במונית לבית הכנסת היהודי שעל גדות הטיבר (אל מול האי טיברינה) בית הכנסת נשמר היטב ע"י כוחות הבטחון האיטלקיים כמו כל המוסדות היהודיים ,אי אפשר שלא להתרשם מהמבנה המרשים של בית הכנסת ,אגב האפיפיור יוחנן פאולוס השני בקר בבית הכנסת בשנות ה-90 של המאה הקודמת ,מבית הכנסת מומלץ להכנס לסימטא הפנימית המביאה אותנו היישר למתחם הגטו היהודי כשמשמאלנו ניצב מבנה רחב מימדים המשרת את קהילת יהודי רומא – הגדולה באיטליה הרחוב שניצב לנו בלב הגיטו היהודי משובץ במס' מסעדות כשרות וחנויות ומגדניות המציאות למכירה גם מוצרים כשרים ,המלצתי לאכול במקום את הארטישוק בנוסח יהודי הכל כך מוכר באיטליה כולה ,,,דרך מזרקת הצבים שבתחומי הגטו נשים פעמינו אל מחוץ לגטו לרחוב הראשי לכיוון  Campo di Fiori – שוק הפרחים והפירות הססגוני בלבה של רומא ,רווי  בתי קפה וטרטוריות הפועלים ללא הפסקה...

פיצה מומלצת במקום ב- "פורנו קמפו די פיורי" סביב חור בקיר מספקים לך את הפיצה מהטובות בעיר.
ובר היין המפורסם Vineria Reggio המקושט בדגלי קבוצת הכדורגל של רומא...
משם במרחק הליכה מומלץ ללכת מרחק קצר לפנתיאון (מומלץ להיכנס ,ביום הראשון מן הסתם חלפתם בערב והיה סגור...) ומשם לאחת הכנסיות המעוטרות והמפורסמות ביותר מתקופת הבארוק ברומא ובעולם בכלל – כנסיית סן אינציו S Ignazio (חובה)הנמצאת בקרבת מקום ב- Via del Caravita 8a (מאמר מצורף באתר)
קינוח ב- Time Elevator (מעלית הזמן – המצאה ישראלית) המתעדת באופן מדהים את ההיסטוריה של רומא... המקום בקרבת פיאצה ונציה ,פניה מויה דל קורסו.

קניות (אם בכלל) בחלק הצפוני של ויה דל קורסו ,מומלץ  La Rinascente שבקרבת פיאצה קולונה עם ויה דל קורסו ובנוסף כל האזור שממערב לפיאצה דל פופולו
רחוב הקניות המפורסם : Via Cole di Rienzo המשתרע בין פיאצה "ריסורג'ימנטו" לחומות הותיקן ,זהו האזור בו התושבים המקומיים מבצעים את קניותיהם.
ארוחת ערב ב-  Tritone, Via dei Maroniti 1, Trattoria(בקרבת פונטנה די טרבי) בעל הבית אנטוניו (חבר יקר) ,טל: 06-6798181  

* * * * * *

יום 4 – ביום זה אמליץ לבקר ב- Villa Farnesina לא הרחק מהותיקן (כתובת : Via della Lungara 230 שעות הפתיחה 09:00 – 13:00 ), בתום הביקור מומלץ לשלב את קסטל סנט אנג'לו הנמצא יחסית בקרבת מקום .
בערב מומלץ לפקוד את רובע טראסטברה ,ארוחת ערב מומלצת במסעדת  Ivo
שבאזור Trastevere , הכתובת : Via di San Francesco a Ripa 158
טל : 06-5817082

* * * * * *

יום 5 – יום שייוחד לגבעת פינצי והריאה הירוקה שבלב רומא – הפארק שבטבורו נמצאת הוילה המשמשת כמוזיאון מדהים – וילה בורגזה ,מומלץ לבצע רכישת כרטיסים מראש באתר : www.rome-museum.com
גלריית בורגזה – גלריית אומנות הרנסנס ממוקמת במתחם גני וילה בורגזה ,הוילה נבנתה במאה ה-17 בעבור הקרדינל שיפיונה בורגזה ,בה ניתן להתרשם מאוסף יצירות מדהים של משפחתו הכולל אומנים כ: רפאל ,ברניני ,קאנובה ואחרים
בגן המוזיאון נמצאת מזרקה ופסל של בת פרעה האוספת את משה מהיאור ,בכניסה למוזיאון ניתן להתרשם מהפסל המדהים ( "ונוס הכובשת ") של גדול הפסלים הונציאנים  אנטוניו קאנובה  ( מאמר אודותיו יפורסם)
המשך היום ייוחד לאזור המדרגות הספרדיות מומלץ לפחות להציץ מבלי להיפגע... בויה קונדוטי הרחוב היוקרתי ביותר ברומא בואך הכיכר הספרדית וללגום קפה של אחה"צ באחד מבתי הקפה המפורסמים והיוקרתיים ביותר בעולם : Café Greco , לא זול אבל בהחלט שווה.
הכתובת : Via Condutti 86
אגב מוסד זה נסגר בצו האפיפיור במאה ה-18 ,עדות לכך נמצאת בכניסה לבית הקפה (ממליץ לקרוא את המאמר – "קפה בטורינו" המדבר בין השאר על אותו צו ,,,)


נסיעה טובה ודרך צלחה !

3 תגובות:

  1. צודק לגמרי, אני הייתי ברומא שבוע וזה ממש לא מספיק. זוהי יחסית עיר גדולה ומסובכת, צריך מפות כדי להתמצא בה והאתרים מרוחקים זה מזה. לכן כדאי לנסוע בניחותא לשבועיים. לא תתחרטו.

    השבמחק
  2. גם אני בביקור שלי ברומא שהיתי בה כשבוע וזה היה מספיק אך מעייף קצת. אני מקווה שבפעם הבאה שאגיע לעיר המדהימה הזו ארגיש יותר בנוח לסטות מהמסלול הקבוע של התיירים, אזרוק את המפה שלי ופשוט אהבה מיופייה.

    השבמחק
  3. אני גם הייתי לא מזמן באיטליה וממש אבל מ מ ש נהניתי! אחת הסיבות לכך היתה שמאוד נעזרתי באתר רומא בסט ואחרי זה גם עשיתי את הסיורים שלהם שהיו מדהימים ! ממליץ בחום.

    זה האתר למי שמעוניין:
    רומא בסט

    השבמחק