יום שלישי, 17 באפריל 2012

קמפרי, משקה האפריטיף האולטימטיבי – Campari


בשנת 1828 בעיירה קטנה בחבל לומברדיה שבאיטליה הגיח לעולם בן למשפחת קמפארי ושמו ג'ספר ,עם סיום לימודיו פתח בית קפה בעיר טורינו שם גם החל לנסות לרקוח ללקוחותיו משקה מיוחד במינו .
המשקה היה מורכב מ-60 עשבי מרפא ,תבלינים ,פירות ועוד ,את כל אלה הישרה באלכוהול ,לקוחותיו אהבו את המשקה המר והשקוף וג'ספר החל לשווקו ברחבי איטליה.
ב- 1860 ייסד ג'ספר את חברת  Campari,שנתיים לאחר מכן נישא בשנית ועבר לגור למילאנו שם גם הקים רשת בתי קפה שהגישה ללקוחותיו – קמפארי, כמובן.
    
בנו של ג'ספר ,דיויד גם הוא נכנס לעסקי המשפחה והחליט להוסיף למשקה השקוף צבע ייחודי ,לשם כך לקח תולעים אדומות ,ייבש אותן ,טחן אותן והוסיפן למשקה ,התוצאה לא אחרה לבוא ,התולעים צבעו את המשקה בצבע ארגמן מפתה.
    
כצעד שיווקי פרסם דיויד את המשקה ע"י פוסטרים מרהיבים שצויירו ע"י אומנים מפורסמים ,אך רק לאחר שנישא בשלישית לזמרת האופרה הצרפתייה הופץ המשקה והפך להיות מוכר גם מחוץ לגבולות איטליה.
   
כיום קמפארי הינו משקה האפריטיף הנמכר ביותר בעולם ,בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת קבל המשקה הכשר מהרב הראשי לאיטליה ,זאת לאחר שהחברה הסכימה לעמוד ב- 2 תנאיו : האחד ,דרישתו שהצבע האדום של המשקה יינתן ממקור אחר ולא תולעים  החברה הסכימה לכך ובצעה השינוי באמצעות הוספת הצבע האקזוטי ע"י השריית המשקה בקליפות רימונים ותוספת של צבע מאכל אדום.
   
התנאי השני היה נחרץ לא פחות ותבע גישה למרכיבי הנוסחה הסודית לרקיחת המשקה של ג'ספר שהיתה שמורה עד אז לשניים בלבד : נכדו של ג'ספר והמאסטר דיסטילייר, החברה נעתרה לבסוף לבקשת הרב כך שכיום מרכיבי הנוסחה ידועים ל-3 בלבד : נינו של ג'ספר ,המאסטר דיסטילייר והרב הראשי לאיטליה.

הצעת הגשה :
משקה הקמפארי מוגש בדרך כלל בתוספת סודה ופלח לימון או תפוז אבל יכול להיות מוגש גם ללא תוספת סודה ,לאוהבי המשקאות המרים במיוחד,,, 
אגב משקה הקמפארי נפוץ באיטליה ובעולם (בבארים ובמסעדות) גם בבקבוקי קונוס קטנטנים וייחודיים מהולים בסודה מוכנים להגשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה