יום חמישי, 14 ביוני 2012

חבל פיימונטה (Piemonte) – בירתה הראשונה של איטליה המאוחדת


חבל פיימונטה  שמשמעותו – למרגלות ההר ,משתרע על שטח של 25,400 קמ"ר בצפון מערב איטליה ,מוקף משלושת עבריו באלפים וגובל בצרפת ,שוויץ וחבלי איטליה : ליגוריה,אאוסטה ולומברדיה. אוכלוסיתו מונה כ- 4.3 מליון נפש  בירתו טורינו – בירת איטליה לפני איחודה – הריסורג'ימנטו (1861),זהו החבל השני בגודלו באיטליה.

כרם בחבל פיימונטה - צילום באדיבות: פסטיבלים וקרנבלים בעולם.
נוף החבל ברובו כפרי וירוק ,מעוטר בשדות ובכרמים לא פחות מרשימים מטוסקנה הכל כך מוכרת כפרים קטנים וציוריים ,עיירות קסומות ופסטורליות בהן הזמן עומד מלכת ,טירות ,ארמונות ומנזרים חוות חקלאיות ואתרים היסטוריים .

חבל פיימונטה הינו מיצרני היין הגדולים באיטליה כולה ויחד עם זאת הינו חבל מתועש ,מקום מושבו של קונצרן הרכב "פיאט" על מפעליו : אלפא רומיאו ,לנצ'יה ופיאט ,מפעל פררו המייצר את שוקולד האגוזים הנמכר ביותר בעולם – נוטלה ופררו רושה.פטריות הכמהין הלבנות הינם גם אחד מסמליו המובהקים של החבל ,חודש אוקטובר הוא חודש פסטיבל ה"טרטופו ביאנקו" בעיר אלבה.

בחבל 16 בתי כנסת (חלקם לא פעיל) בטורינו בית כנסת גדול בעל שני מגדלי צריח "בצליים" ,מגדלים כאן כמויות גדולות של אורז ואפשר ללמוד על תבשילי ריזוטו מופלאים עם אורז קצר ועגול המבושל תוך כדי ערבוב והספגה של מרק ותוספות. רביולי – אניולוטי (בצק צהוב בשל כמות גדולה של חלמון ביצה וממולא בבשר עגל בלבד) ירקות אנטיפסטי ורטבי דגים כמו מוס טונה ורוטב שום.

הזמיו עכשיו מלון בחבל פיימונטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה