יום שישי, 23 ביולי 2010

קרנבל המסיכות בונציה


בניגוד למה שמקובל לחשוב, *קרנבל (Carnival) המסכות של ונציה, הינו אולי החגיגה המתוקשרת ביותר באירופה. החגיגות העתיקות שהתקיימו בעבר במשך מאות שנים, הופסקו בשנת 1797 עם כיבוש ונציה ע"י נפוליאון.

בשנת 1980 חידשה ונציה את מסורת אֶם כל הקרנבלים בעולם. כל שנה בימי הקרנבל, מציפים נחילי אדם את הגשרים, התעלות והכיכרות של ונציה שהופכים את העיר מן הסתם לבמת תיאטרון ענקית... לעיר שהיא עצמה תפאורה חיה ונושמת.

הביקור בקרנבל נותן הזדמנות נהדרת לגלות את סודותיה הכמוסים של אחת הערים הקסומות והייחודיות בעולם, כשהמסכה הינה חלק בלתי נפרד ממסורת ותרבות עתיקת יומין למן שלהי המאה ה-11. הקרנבל של ונציה שונה מאוד מקרנבלים אחרים באירופה ובעולם בכלל.

מעבר לתהלוכות ולאירועים קבועים מראש, הקרנבל של ונציה הוא ספונטאני במלוא מובן המילה. כל מבקר המזדמן לפינת רחוב ו/או תעלה ו/או כיכר קטנטנה יכול למצוא עצמו בזירת תיאטרון פתוח כשהוא שותף לחוויה מדהימה.

הכלל היחידי שתופס כאן הוא שאין כלל ! - איש הישר בעיניו יעשה, בני העיר והמבקרים מתחרים ביניהם מי הצליח להשיג את המראה הביזארי והמטורף ביותר ומי מתהדר במסכה אוונגרדית יותר...

העיקרון המוביל הינו הצגת מגוון ענק בלתי נתפס של מסכות ותחפושות מרהיבות שבהכנתן טורחים המשתתפים ואומנים ידועי שם, חודשים ואף שנים.

במסגרת הקרנבל מוצעים מספר לא מבוטל של נשפים מפוארים בתשלום. נשפים אלה מלווים בארוחות כיד המלך ומחירם יכול לנוע בין 250 ועד ל- 600 אֶרוֹ למשתתף. סכום זה אינו כולל את עלות ההשכרה או רכישת תחפושת ולפיכך על המעוניינים ליטול חלק באחד מהנשפים, מומלץ להצטייד מראש בתחפושת.

*הערה:
נכון לאמר קָרנִיבָל ולא קרנבל. עשינו שימוש במילה "קרנבל" הואיל וזו המילה הנפוצה והשגורה בעברית.

[פורסם לראשונה באתר פסטיבלים וקרנבלים בעולם - www.festivalim.co.il]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה